Kan man dyrke cardio selvom man hader at løbe?

Kan man dyrke cardio selvom man hader at løbe?

Man skulle næsten ikke tro det. Men det kan faktisk lade sig gøre at få sig rørt, uden at skulle løbe en tur.
Jeg bliver aldrig en løber, og jeg har ellers forsøgt at trække løber-etiketten ned over hovedet på mig, i en del år. Jeg synes bare ikke at det bliver godt.
Det er kedeligt, så er det tilmed hårdt, og så kommer man ingen vegne.

Så jeg har lavet dette indlæg, i håb om at inspirere andre til at droppe løbeskoene (hvis du altså hader dem), og få gang i kroppen på en anden måde. Dette er mine yndlings alternativer til løb. 🙂

GODE ALTERNATIVER TIL LØB

Rulleskøjter

Jeg investerede i et par gode rulleskøjter, nogle år tilbage. Det var et rigtig godt køb, og jeg er ked af at jeg ikke har været bedre til at bruge dem. Men det har dog givet et par gode ture, og en overgang var jeg rigtig god til at komme afsted. Jeg har boet på landet, hvor der så langt øjet rækkede var grusveje. Det betød lidt planlægning, hver gang jeg skulle afsted på skøjterne.

5 gode grunde til at hoppe i et par rulleskøjter

  1. Det giver en masse frisk luft.
  2. Det skulle give en god bagdel, og det skulle jo være så moderne.
  3. På få minutter, har du rullet rigtig langt. Jeg bliver overrasket hver gang.
  4. Det er sjovt og lidt farligt, men mest sjovt.
  5. Ta’ en makker under armen, og tag ud på store rulleskøjte-eventyr. Det er rigtig hyggeligt.

Spinning

Jeg er helt vild med at tage til en spinningstime i ny og næ. Her kan du både have en rigtig god dag, men også en OFF-dag, uden at nogen behøver vide det. Belastningen styrer du helt selv.

5 gode grunde til at tage til en spinningstime

  1. Du sveder som jeg ved ikk hvad, ergo der må ryge nogle kalorier. Det er vel det der er meningen?
  2. Du får lov at cykle til god og højt musik, uden at blive kørt ned af de andre og uden at det regner på dig.
  3. INGEN kan se hvor meget belastning du har på. Har man en off-dag, ja så tager man afsted alligevel, skruer lidt belastning af, og ser bare alligevel mega presset ud. OG JA, har du været til spinning før, så har du også gjort det 😉
  4. 1 time på spinningscyklen føles som INGENTING, ift. 10 min på løbebåndet, som bare føles som flere år.
  5. Det giver en virkelig god samvittighed efterfølgende, når du træder af cyklen i dine svedige shorts, med påsat ekstra blød bagdel på.

Svømning

Sidst men ikke mindst, vil jeg nævne svømning. Det er godt for leddene, musklerne og sindet, at plaske rundt i det iskolde klor-vand. For ja, det er altid pisse koldt. Men tag tyren ved hornene, hop i og kom igang. Køb et par dykkerbriller, få hovedet under vandet og pulsen op. Man bliver faktisk lidt små-afhængig af det, og lige netop min fri adgang til svømmehallen, er noget jeg vil savne når jeg skifter træningscenter. Til sidst kan du jo altid belønne dig selv med en tur i det varme bassin eller spa-bad.

5 gode grunde til at springe i poolen

  1. Det er godt for dine muskler og led.
  2. Man kan faktisk svede i vand, og har du ikke prøvet det, så se at få det afprøvet.
  3. Det er helt vildt effektivt for din kondition at svømme.
  4. Store og små muskelgrupper arbejder, også dem du normalt glemmer at aktivere.
  5. Du kan nærmest ikke gøre noget forkert, hvis bare du husker at varme godt op med lidt armsving, og ikke svømmer ind i de andre motionister (holder din svømmebane 😉 )

 

God cardio-træning 🙂

Psst.. Se med her, hvis du generelt mangler motivation til din træning og den generelle sundhed. 



Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *