Få motivation til din træning

Få motivation til din træning

Vi kender allesammen til det. Noget som vi før i tiden brændte for, har vi pludselig mistet motivationen til at fortsætte med.

Jeg tror faktisk vi er rigtig hårde ved os selv, lige netop når det gælder motivationen til træningen. Vi bilder os ind at vi skal tabe os og være sunde, så vi tvinger os selv ind på fitness-hylden, selvom vi måske ikke passer ind – og så bliver det altså bare aldrig godt. Det ender ud i en masse undskyldninger og pauser, som gør at vi ikke ser nogle fremskridt, og så mister vi da helt sikkert lysten og motivationen.

Jeg kommer med mine bud på motivation til din træning og kostændringer. 🙂

Gør hvad du har lyst til

Hvis du får ondt i maven hver gang du er på vej til Bodypump, så skal du altså stoppe med at tage til Bodypump. Hvis du hellere vil gå en lang tur på løbebåndet, så gør du det. Hvis du ikke kan lide at lave squats, selvom alle nærmest tvinger det ned i halsen på dig, så skal du altså ikke. Det handler om at finde sine yndlingsøvelser eller yndlingshold.

Der er så mange gode muligheder for at aktivere sin krop, forbrænde kalorier og holde sin krop sund. Måske er du slet ikke i det rette træningscenter? Måske får du mere ud af at være tilknyttet en svømmehal eller en badmintonhal. Bare fordi alle andre pludselig løfter vægte, så behøver du altså ikke. Hvis man først har fået smag og motivation for at bruge sin krop aktivt, så får man også mere lyst til at prøve nye ting af.

Proteinbaren må godt smage af kage

Helt ærligt.. Hvorfor tvinge kosttilskud og proteiner i os, som smager af pap og har konsistens som noget værre end skyr (ja, jeg bryder mig ikke om skyrs konsistens).

Jeg har fundet kærligheden for en proteinbar. Den her proteinbar kan noget særligt – og jeg lyver ikke.
Hvis jeg ikke kan komme i træningstøjet, så husker jeg bare på at jeg må spise den her proteinbar efterfølgende. Det virker. For den smager af kage, og når du ikke må spise kage, så er kage jo hvad du har lyst til!
Det er selvfølgelig Oh My Cookies fra Bodylab jeg taler om, og hvis du ikke har prøvet dem, så se og få dem købt her (lige nu til intropris).

Jeg er desuden en kæmper fortaler for chokolade i uanede mængder, jeg kan simpelthen ikke få nok. Jeg har efterhånden lidt små tricks til at styre min chokoladelyst, og det er selvfølgelig ved at købe proteinpulver med blandt andet chokoladesmag.

  • Ultimate chocolate, behøver jeg at sige at det er min favorit? Den stiller min chokolade-cravings HVER gang og kan man lide kakao, så er den et must i skabet.
  • Chocolate Banana til lidt afveksling. Den smager af banan/chokolade milkshake – og jeg er fan.

Find mit yndlingsproteinpulver lige her.

Fokusér på hvad du må

Istedet for at fokusere på alle de begrænsninger du har givet dig selv, som f.eks ingen sukker, ingen sodavand, ingen hvid brød osv., så fokusér istedet på alle dine muligheder. Desuden er der næsten alternativer til alt.

  • Sukker, sirup, marmelade osv. på din morgenmad/pandekager/kager –> erstattes af  Zero Toppings fra Bodylab. Find dem her.
  • Coca Cola –> Erstattes af Pepsi Max (du vænner dig til det med tiden)
  • Ristet toastbrød –> Erstattes af ristet rugbrød
  • Pommes fritter –> Erstattes af rodfrugtfritter eller sweet potato fries.
  • Ris –> Erstattes af findelt blomkål eller broccoli
  • Pasta –> Erstattes af Grøntsagsstrimler f.eks. fra squash. Det er også muligt at købe grøntsagspasta, som inderholder en stor del grønt, og en mindre del stivelse.
  • Lasagneplader –> Erstattes af auberginer eller squash.

Jeg kunne blive ved med at komme med gode alternativer, men find selv på flere 🙂

forkæl dig selv

Med nyt og lækkert træningstøj. Det virker HVER gang.

Adidas sneakersAdidas Originals ZX 700, 799,95 kr – Adidas Orginals CAMPUS, 749,95 kr – Adidas Orginals SWIFT RUN, 749,95 kr

Sportswear

Adidas Originals Leggings, 280 kr – Nike fit handsker, 250 kr – Adidas Originals Hoodie, 550 kr – Adidas Tape Sports BH, 280 kr – Nike Legend Tights, 620 kr.

sæt nogle mål

Det hjælper for det meste at sætte næsen op efter noget. Det kan være målet om at kunne løbe 10 kilometer, tabe 5 kg eller have overskud til en times spinning. Det vigtigste er at dine mål er realistiske, så du ikke giver dig selv et nederlag.

Når du ved hvad dit mål er, kan du evt. finde hjælp hos en personlig træner eller diætist. De ved med sikkerhed hvordan du kommer i mål, med dit mål 😉

sundhedslog (bullet journal)

Det kan ofte være en god idé at holde styr på sin træning, sundhed og mål, ved at skrive det hele ned. Det har du blandt andet muligheden for i en såkaldt Bullet Journal, som er din helt egen notesbog over dit liv.

  • Husker du at drikke nok vand?
  • Hvor mange kg, reps. og sets er du oppe på?
  • Hvad fik du at spise? – har du spist for mange snacks i dine mellemmåltider?
  • Hvordan føler du dit helbred er?

Alt dette, og det du selv synes er relevant, kan du nævne og skitsere i din Bullet Journal/sundhedslog.

Hvis du mangler den helt rigtige Bullet Journal med det prikkede papir og flotte layout, så kan den findes her.

Find mere inspiration til din Bullet Journal på Pinterest eller Instagram.

 

Du må meget gerne dele hvad du gør for at holde din motivation i top, i kommentarfeltet.
God træning 🙂



2 thoughts on “Få motivation til din træning”

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *